Saturday 1 November 2008

pagi ahad yg hening - in my room

slm...

hmm..i just read this n feel lyk sharing it here.. tetibe terfikir psl org yg meninggal 4hr lpas bcoz kne electrik shock kt jln sukawening tu..huhu..ngerinye..takott..w.pn xkenal dgn org tu,tp rase 'sumthing' tu tetap ade..apelagi bila bnde tu jadi dpn ramai org yg tgh lalu lalang..huhu..~

Dialah Yang Awal dan Yang Akhir Yang Zhahir dan Yang Bathin; dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu. Dialah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam masa: Kemudian Dia bersemayam di atas ´arsy Dia mengetahui apa yang masuk ke dalam bumi dan apa yang keluar daripadanya dan apa yang turun dari langit dan apa yang naik kepada-Nya. Dan Dia bersama kamu di mama saja kamu berada. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.

(QS. Al Hadiid, 57 : 3-4)



هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

"Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang saleh” (Q.S. Asy-Sy’araa: 83)



اللهم اجعل خير عمري أخره و خير عملي خواتيمه و خير أيامي يوم لقائك

Ya Allah jadikanlah sebaik-baik umurku pada ujungnya dan sebaik-baik amalku pada akhir hayatku, dan (jadikanlah) sebaik-baik hariku yaitu hari ketika aku bertemu dengan-Mu (di hari kiamat)” (H.R. Ibnus Sunny)


اللهم اختم لنا بحسـن الخاتمة ولا تختم علينا بسـوء الخاتمة

Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul-khatimah (akhir yang baik), dan jangan Kau akhiri hidup kami dengan suu-ul-khatimah (akhir yang buruwa’alaikk)”


Amin...amin..amin ya rabbal 'alamin..


~~ hmmm..luse exam tp CRP xhbes study lg.huhu..pagi td mimpi rabbit, pastu sbb risau rabbit tu mati,cpt2 bgn pagi2 buta kul 3pagi pegi check condition dorg..lega bila tgk dorg still bernyawa.. xsmpai hati tgk sape2 mati lg,even rabbit yg x tau pape tu.huhu.. teringt tym raye hari tu tym hamster naqi mati..xleh imagine how i feel..xnak ingt balik, bertmbh xleh thn if kte yg jd org yg sbbkn sesuatu/seseorg tu mati..kan?


ok la,xmau la nmpk mcm asyik pk psl rabbit je kn, skrg kne membanyakkn study ok? xleh post byk2 lg arini sbb kne spend the rest if d day to read crp n memorize every single rumus yg dah lame dtingglkn tym spm / alevel dlu.. btw, kenapekah ingin mjadi doctor juge perlu belajar statistics?? research design boleh trime lg,statistics itu knape? nsb baik la i love statistics, tp i tetap don't love things dat i don't know the purpose why i'm doing it..hmmmm..



2 wonderful voice(s):

Dr Amad said...

Itulah pasal,saya dah suruh Naqi sembelih arnab tu,sempat rasanay.Kalau tidak,petang tu dah boleh makan arnab masak sweet sour...hik3

Anonymous said...

byk r mung,satay sweet sour.ce tuko sket resipi,grill ke,rabbit gordon blue ke,steak rabbit ke,hoho.tp nk wak cmne,manchok y jhat 2 bunuh die lu,xdok la kireny rezeki mg sheikh,haha.

Post a Comment