Saturday 19 September 2009

Selamat Hari Raya!! :)

Alhamdulillah, selamat sampai ke destinasi pada malam raya :)

Nak cerita sikit, dalam flight Jakarta-KK tadi, saya dapat seat sorang2 je. 2 tempat kat sebelah takde orang. Usually saya malas nak berborak2 dgn orang sebelah saya. Tapi tadi, ada sorang budak lelaki yang duduk kat another 3 seats kat sebelah tu peramah sangat.

Dia start tegur saya pastu ajak2 saya makan ayam kfc die. Saya tak amek la. Pastu saya cakap saya nak beli air untuk bukak pose sbb dah lama waktu berbuka tapi saya tak minum2 lagi sbb orang air asia tu cakap tak boleh bawak air + food dari luar, tapi takde pun nak beri keutamaan kat orang yang berpuasa. huhu. Tiba2 budak lelaki ni bawak kuar rp100k dia and panggil akak pramugari tu and mintak air. Saya cakap saya nak 'pulpy orange' kat dlm buku tu. Dia pun tolong mintakkan. Saya happy la sbb siyes saya tgh dehydrated. Pastu saya kuarkan 15k saya nak bayar balik. Tapi dia kata tak payah sbb dia belanja. Saya ckp la kenapa nak belanja plak. Dia jwb balik, sebab itu duit dia, kalau duit ayah dia, mmg dia suruh bayar balik.

Tak lama lepas tu, saya nampak dia keluarkan kotak chess. Saya tanya dia, pandai main ke. Dia cakap pandai. Saya ajak la dia main sebab saya pun bosan. Dia jwb "ok". Saya pun susun la buah2 catur tu. Tiba2 time saya tgh susun2, dia cakap, sebenarnya dia tak pandai main. Dia tipu je. habis tu saya tanya, kenapa beli and bawak kalau tak pandai main, pastu dia ckp sbb dpt free. Pastu dia cakap, takpe la, nak main je. Saya kata OK. Dia pun main. Saya jalan. Dia jalan. Tapi dia jalan kan pawn tu macam main dam. Saya dah agak dah budak ni mesti ingat ni main dam.

Sepanjang perjalanan tu, asyik layan budak ni je. Ye dia memang seorang budak kecik. Mcm umur adik bongsu saya tapi dia sangat peramah and tak tau malu. Tapi dia banyak sangat tolong saya dari awal sampai la ke terminal. Bila saya dah nak pergi, dia asyik cakap "bye kak". Banyak kali plak tu, pastu dia salam tangan saya siap cium tangan lagi. Dia buat saya macam dia tak pernah merasa ada kakak.

Tapi sekarang saya dah tak ingat pun muka budak tu.hehehe. Saya memang mcm ni. Susah sangat nak ingat muka orang, sbb tu kdg2 orang ckp saya sombong.

Ok lah, saya dah nak tido. Cerita selingan je.Alhamdulillah, perjalanan hari ni semuanya lancar. Terima Kasih Allah atas kurniaan kesihatan dan kesempatan berada di bulan yang penuh rahmat, ramadhan yang lalu. Dan Syawal yang akan datang.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.

2 wonderful voice(s):

dr hakim said...

hmmmm....baru ingat bajet org sebaya dgn yah...skali bdk kck jer....
hahahaha......byk tu..100k rupiah
selamat ari raya

Rafahiah Haron said...

hehhhee..saje je nk saspen2 kan cite..:p selamat hari raya jugak hakim. jgn lupe bwk mknan utk group tutor.hee.

Post a Comment