Wednesday 13 January 2010

Sebabnya adalah malas dan internet lembap

Kenapa saya jarang update blog? Busy study, internet sangat lembap, tak boleh bukak blog..dan akhirnya menjadi malas. Ni saya nak selitkan apa yang sempat tulis sementara internet ni tak berapa lembap. Tapi tetap lembap.

Dua minggu lepas (24 Dis-2Jan) sangat happy sebab dapat balik rumah..study week di rumah walaupun tak study sangat..tapi tak sesekali menyesal sebab buat keputusan untuk balik. Setiap hari terisi dengan kegembiraan. Jadi ambil exam pun dengan kegembiraan walaupun tak habis study..hihi.

Ok, sekarang 1 perkara yang buat saya sgt2 JELES/CEMBURU/IRIHATI adalah dengan kakak saya dan dua adik perempuan saya yang sedang join kursus memasak selama 9 bulan. My sis join kursus Confectionary & Bakery, and my 2 younger sisters join kursus Masakan & Pramusaji.. Bestnya ada masa untuk perkara2 macam tu. Saya sangat2 cemburu ok. Saya pun nak jugak! Huhuhuhu.. I love cooking!!! Tapi selama ni saya masak semua dari resepi turun temurun parents dan jugak resepi internet. Kan best kalau boleh belajar dengan teratur and then boleh jadi orang yang boleh reka banyak resepi sendiri. Huhu. Lepas tu kalau buat cake, tak tahu pun apa function bahan tu, bahan ni, bahan tu, bahan ni..pastu kalo cake tu dah masak, if ada silap sikit, saya n kakak saya suka buat assumption sendiri, sebab tak buat macam tu lah, sebab tak letak itu lah..etcetera. Kalau belajar dengan proper kan bagus. Salah apa2 pun boleh tahu. Dengan hidup saya yang menjurus pada satu bidang yang penuh dengan kesibukan dan kepenatan nanti, rasa2 saya berkesempatan tak nak join kursus2 macam tu?Isk. To my sisters, good luck! And jangan segan2 turunkan ilmu nanti..hehehe..

Ok lah sebenarnya ini entry untuk my 3 sisters..kot. Blog ini memang khas untuk saya ceritakan life saya..hehe.. Sekarang cuti dua minggu.. Saya masih rasa suasana bersama family walaupun dah hampir dua minggu saya balik Bandung. Sebab tu, saya tak kisah saya tak balik cuti kali ni.. masa untuk berjuang menyiapkan minor thesis! Chaiyokk!! Pesanan untuk diri sendiri : Jangan stress2, be happy always, think positive, kalau bosan duduk sorang2 kat rumah, sila masak dan makan dan makan.. Dan siapkan proposal untuk thesis! Becoz it forces the researchers to think through various aspects in carrying out the study :p Hikhik..Bye2.

0 wonderful voice(s):

Post a Comment