Monday 11 October 2010

Kejutan...

1. Penggunaan Bahasa Indonesia dalam pembelajaran - selama ni bacaan, rujukan & presentation dlm bahasa Inggeris...skrg harus berubah dengan drastik...hmmm..tapi, perlu adapt..masuk kandang kambing kena mengembek..

2. Tarikh sebenar hari itu..

3. Dua departments pendek berturut2...Rehab for only 1 week..but still have to do Bedside Teaching, Case Report Session, Clinical Science Session, SOOCA and few minilectures...within ONE week..tapi alhamdulillah semangat masih belum menurun :) orang kata semangat koas ni ada naik turun, i know n i'm very sure one day semangat itu akan luntur perlahan2 dibawa arus waktu..macam motivasi jugak..kadang tinggi kadang rendah...harap masa itu masih jauh...

"Barangsiapa bertakwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluannya). Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. Dan barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah menjadikan baginya kemudahan dalam urusannya" (Surah At-Thalaq :2)

p.s. Yakin dengan janji Allah pada hamba-Nya :-)

0 wonderful voice(s):

Post a Comment