Monday 13 December 2010

Melencong~

Tiba saatnya saya merasa kind of bosan dengan kehidupan hospital. Di sebalik pemikiran-pemikiran positif saya, terselit sedikit perasaan negatif, lebih-lebih lagi bila kehidupan tersebut selalunya buat saya stress & tidak bersemangat. Hmmm..

Jadi saya dengan ini mahu pergi ke topik yang agak menggembirakan jugak untuk difikirkan, yang selalunya akan buat saya melencong walaupun tengah sibuk exam..hihii..tapi sering juga buat saya stress bila memikirkan halangan 'waktu' yang sangat terbatas...huhuhu..

Ok lah, now Yah, think positive..everything will be running smoothly~ as long as u don't expect too much..thank god I'm not expecting too much ^_^

Ini gambar-gambar yang saya curik dari internet..hihihi...


Entah kenapa saya tengok gambar-gambar yang diambil oleh photographer ni sangat cantik. Walaupun saya ni kurang mengambil tahu tentang cara-cara mengambil gambar yang betul, tapi pada pandangan mata kasar saya, saya berminat dengan cara orang ni ambil gambar. Jadi, dari kejauhan saya pun menghubungi photographer ini dan mereka memberi response positif.. tapi org ni tak mau bagitau harga, kena jumpa n minum-minum kopi dulu baru bincang harga.. harap2 la still under budget kan..i heard zaman sekarang wedding photographer pun mahal bangat. Setakat ni paling murah pun rm1200. Ini plan A (http://www.arvishstudio.com), kalau tak dapat, plan B dan plan C, perlu digunakan pula..hee..doakan~

Dan ini pula, gambar wedding yang saya curik dari album2 orang yang buat wedding di Dewan SESB, Karamunsing (Plan A for venue). Hihi...Dulu first time pergi time majlis Kak Faridah, tengok tempat tu macam best, sebab tidak terlalu besar, ada aircond, dan yang penting tidak bising. And sebab semua facilities dah disediakan, i think itu lebih memudahkan.


Invitation cards pulak, di satu tempat bernama Astana Anyar (naik angkot sekali dari Jln Sukajadi), saaangat banyak choice, sgt banyak kedai,dan agak murah jugak. Sesuai la untuk orang yang mintapuji mau buat hard cover but at the same time mau save budget (tau pun tiada duit kan)....walaupun tepaksa pilih yang saiz agak kecil sebab takut berat sangat bawak balik nanti kan..huhu.. but it's okay, benda tu x kesahla kan..last-last orang akan buang jugak kan..tidakkah itu suatu pembaziran.. & yang penting, no pictures, sebab nanti orang buang-buang..huhu..

Color : Hitam + Silver / Chocolate + Putih

Ok, apa lagi yang belum settle? Baaanyakkkkkkk....huhuhu...
Baju, ada 3 pasang belum jahit..
Kasut, 3 pasang juga belum jahit..
(di celah mana kah harus ku curi masa-masa untuk itu)

Owh, i found a budget paper bag (yang sudah pasti motto utama adalah SAVE BUDGET :P)



Boleh la kan..kalau nak tunggu yang sangat cantik & mahal, alamatnya tunggu bertahun-tahun simpan duit baru dapat kan. But i still love it, for me it's beautiful =)

Untuk thank you tag, i designed it myself..hihi.. cantik baaa juga..ambil design dari internet lepas tu download font cantik-cantik, and edit la photoscape, photoshop bla..bla..sanggup kan semata-mata save budget...lagipun di Bandung ni printing service yang cantik pun murah juga..so boleh laa..tapi sekarang masalahnya ter design banyak plak..now xtau mau pilih mana satu..

Ok la stop dulu..
Nanti sambung lagi..
Apa-apa pun, I know...
Kita hanya merancang,
Tuhan yang Menentukan..

Semoga perancangan ini berjalan lancar, dan mendapat keberkatan. Please tell me if anybody see another form of pembaziran here..insyaAllah yang baik akan di simpan, yang buruk akan dibuang..

Next post, Naqi's choices of pelamin..(tu pun kalau dapat..hee)

6 wonderful voice(s):

~zhdh~ said...

yah~paper bag yg da last 1 tu zhdh dh pnh dpt, include choc wrapper skali~CANTEK!!!!

Wazie Wahidah said...

cantiknya yg pinky2 tu. hehehe.. wawawa mahalnya tu kalau yg photographer itu tu :p mesti ribu kan. kami punya photographer belum lagi kasi gambar. xtaula bila dia mau bagi. trus banyak lagi tu wedding org lain lepas kami. isk3. sabar jak la.

Rafahiah Haron said...

zhdh, hee tu la beg last tu sweet, tapi ade color pink je..nak white + gold,hehe. choc wrapper tu mcmana? kat luar or kat dlm.

sis wdh, hehe tu la psl msti dia minta mahal2 kn kalo mo bw2 minum dulu :P tp mauuu..hihi..nanti kasi kwn jumpa aa..kalo x berkenan cancel ja la..heee:P

Rafahiah Haron said...

btw faiqa, wana n kak ayang ambil gambar pun cantik juga..sbb camera mahal ba tu kan. hehe.saja ja tu fotografer kasi mahal2 pdhl sbnrnya cost murah ja, pakai skill ja kan.

ya lepas wdh kawin tu trus byk ni brabis org kawin, sbb 10/10/10 kan..hehe..

~zhdh~ said...

choc wrapper tue mcm kertas choc cadbury yg bar tue..dia bleh bwtkn 1 set if yah nak...yg kertas dia ja la..bkn aluminium fold...hehe..btw for me rasa bag tue mcm membazir sbb size of dt bag mcm size plastik dvd..padahal most of stuff accompanied 1/2 of da space je..better request for de smaller size...of perhap ask them to design da new shape~lalala

kerabatASTANA said...

choommmmeeyynyea u olss ney!!! best3~

Post a Comment