Saturday 1 January 2011

Am I happy?

Saya balik dari oncall semalam dengan perasaan yang bercampur baur (selain dengan kaki yang sangat berat, jari kaki yang dah hampir melecet dan pakaian yang berbau tipikal emergency room).

Saya cuma ada dua pilihan : berfikiran positif dan berfikiran negatif.

Fikiran positif --> Saya masih baru dalam menangani critical patients. Jadi kekurangan dimana-mana tu biasalah.

Fikiran negatif --> Macam mana nak jadi doktor yang competent ni? Adakah betul jalan yang saya pilih? Adakah saya happy dengan apa yang saya sedang buat? Kenapa saya manage emergency patients dengan sangat lambat? Kenapa saya tak boleh ingat nama semua patients? Kenapa doktor residen marah saya? Kenapa saya tak dapat jadi manager yang baik? Kenapa concentration saya terhadap sesuatu sangat mudah hilang?

Banyak benda nak cerita sebenarnya. Tapi bila terlalu banyak dan berkumpul-kumpul, kemalasan menaip menjadi-jadi. Saya patut tulis --> untuk pengajaran dan peringatan masa depan. Tapi saya kurang waktu untuk itu.

Patient yang datang ke emergency unit semalam (untuk surgery department), adalah seramai 49 orang. Alaaa..malas lah nak tulis..hehehe...ok lah POKOKNYA 49 orang itu adalah satu angka yang banyak, dan stressful. OK full stop :P Bye.


Happy New Year!!!
Azam Baru??? rahsia...

0 wonderful voice(s):

Post a Comment