Monday 7 March 2011

Mangga muda

Tulis blog sambil makan mangga muda dengan garam~ sedapnya. nyum2. Balik dari hospital tadi ada orang jual mangga - sangat tempting. So singgah beli tapi beli sebiji only, sebab dalam poket ada 5ribu saja.

Hari ni jumpa patient non-stop dari 8am sampai 2.30pm. Perut bunyi2. Kepala sakit. Sebab lapar. Plus Bandung panas makin menjadi-jadi lately. Rasa macam otak mengembang tiap kali tengahari.

I like dermatology, maybe because the preceptor helps us a lot. Plus boleh tengok macam2 jenis penyakit kulit, dari sekecil-kecil jerawat sampailah ke penyakit-penyakit yang ramai orang takut, macam kusta. (stigma only, tidak perlu takut sangat pun actually). Dan disebabkan saya belum pernah kena demam campak, cacar air dan yang seumpama dengannya, saya sangat berharap saya tak akan terjangkit dari patient kat department ni.

*Urusan 2* hampir siap semua. Hampir. Duit mengalir macam air. Berlubang poket. Simpanan bertahun-tahun menipis. Tapi inilah pengorbanan~chewah.huhu. Tak mau balik goyang kaki. Lagipun boleh belajar-boleh explore Bandung yang masih banyak belum dijelajahi. Dapat kenal ramai orang-orang *business* itu-ini. Mana tahu next time in the future, tiba-tiba nak berubah angin buat business kan..Hehe..

And Thank You Allah, sebab selalu ada waktu saya kesempitan dan memerlukan pertolongan. Satu masalah timbul, Dia tunjukkan jalan. Waktu saya menangis, Dia tunjukkan penyelesaian. I should not ask for more, because He gave me lots of things. Dan saya perlu belajar lebih rajin. Sebab Allah bagi saya hidup dalam keadaan yang sangat conducive untuk belajar. Allah tunjuk banyak contoh insan-insan yang kurang bernasib baik di sekeliling, orang-orang yang lebih tidak mampu, macam yang saya pernah cakap sebelum ni,

"Lihatlah orang yang dibawah, jangan lihat orang yang lebih atas, supaya kita lebih bersyukur dengan apa yang kita ada"

"Be thankful for what you have; you'll end up having more. If you concentrate on what you don't have; you'll never, ever have enough :)"

0 wonderful voice(s):

Post a Comment