Saturday 30 July 2011

There's something missing in my heart

Macam mana yaa mau merajinkan diri pergi ceramah-ceramah & majlis-majlis ilmu? Saya suka dengar ceramah / nasihat / khutbah tentang agama, tapi untuk menguatkan kaki dan hati memulai langkah ke sana sangat susah.

Contohnya hari tu ada ceramah di Masjid As-Syifa' jam 4 petang. Class habis jam 3.30 petang. Saya rasa nak datang. Tapi macam berbelah bagi sebab saya fikir jalan ke As-Syifa' bertentangan dengan jalan balik ke rumah. Dan saya fikir saya perlu pergi pasar untuk beli barang untuk masak for dinner. Sedangkan kalau saya pergi, sebenarnya No problem pun. Saya boleh masak lewat sikit. As-Syifa bukan jauh sangat pun.

I think there's something missing in my heart :(

2 wonderful voice(s):

ummujannah said...

Salam yah,

cantik layout baru yg biru muda :)

niat utk berbuat kebaikan sudah dicatat. tinggal realisasikan saja. cuba cari geng dan mcm paksa2 diri. time rotasi kecik byk masa bolehlah.

just my 2cents.heeee.

Rafahiah Haron said...

wslm kak tasya, eh baru tadi jalan2 kat blog kak tasha! hehe..

dah ada geng baik sebenarnya, Krie dah ajak pun hari tu. kat FB pun dah ada yang tagged. Ok insyaAllah lps ni try paksa diri. Rasanya sbb dah lama sgt tak pegi kot, kalau try pergi sekali, mesti lepas2 tu rajin kan. InsyaAllah, Thanks kak Tasha!

p/s : bila kak tasha kawen?jeng jeng..dlm blog dah ada tanda2 tu..hehehe..:P

Post a Comment