Saturday 31 March 2012

Remedial Part 1

Another quick update. Now it's about my MCQ paper yesterday.

The questions are harder & more confusing than the previous one. Setiap orang yang saya jumpa waktu lepas exam semalam, the 1st word yang keluar dari mulut setiap orang adalah "susah". Terserempak dengan kawan yang tengah naik motor pun, benda yang dia cakap "susah weii". Keluar dari dewan sedih je tengok muka kebanyakan orang. Including me. (tapi tak semua orang kot yang sedih..)

Yes, memang agak susah berbanding dulu..tapi at least ada masa nak berfikir lama berbanding dulu..dapat conteng2 kertas, dapat highlight point penting. Dapat potong jawapan yang totally salah, dan kalo jawapan yang tinggal yang memang tak tau nak pilih mana satu, saya buat cara pilih2 random sambil nyanyi "ABC keladi hutan tikus mati dalam hutan siapa makan?" haha.. but itu waktu budak-budak dulu la..sekarang I choose it randomly pakai "bismillahirrahmanirrahim" dengan harapan semoga pilihan itu betul.

But personally I think I did better than last time.. because I have enough time to re-check all my answers. Yang memang confusing tu, 1 soalan macam boleh ada 2,3 jawapan, itu terpulanglah pada rezeki kami macam mana nanti.

Sekarang masa untuk refresh OSCE. Harap tak de lah keluar station yang berbeza sangat dengan hari tu. Amin.

4 wonderful voice(s):

Wazie Wahidah said...

Hahaha abc keladi hutan!!! :D

Semoga berjaya! All the best osce pulak ;)

dr hakim said...

dah lama tak singgah sini...perassan sbb yah reply at my blog..
how osce ?tak sempat tanya pdot..tkut mendown kan member..all the best yah!!!

baru tau kamu nak score 80....woooo nak pecah rekod nampak..hahahah...insyaAllah rabu ni dpt buat terbaik..doa kasik banyak sikit..solat hajat byk skit..ok end

Rafahiah Haron said...

sis wazie : heee sorry lmbt reply.. Thanks!! hari ni keluar result..

Hakim : osce dah buat yg terbaik. tinggal tunggu hati baik examiner je nak bagi result macam mana. hehe 80 tu target before exam. After exam masih berharap tp tgk soalan susah cmtu xtau la..haha..tp tak salah kan berangan :P

Wazie Wahidah said...

eh mana fb? wah lajunya harini keluar result. hehe all the best!

Post a Comment