Friday 31 August 2012

Post raya update..

We're in Majalaya now..ikutkan mental dan fizikal banyak yang ingin dikeluhkan...huhuhu..tapi saya pun dah letih nak mengeluh..hehehe....so simpan saja dalam hati buat jeruk..lagipun ada suami yang supportive di sebelah ni..:)

Dulu waktu koas pernah jugak dapat kat Majalaya ni seminggu, tapi jauhnya beza waktu tu dengan sekarang. Saya selalu rindu waktu tu, kalau lalu dekat rumah kami tinggal dulu, saya jadi sebak pulak, chewah.. Saya fikir jugak apa sebabnya dulu dan sekarang berbeza..saya dah dapat jawapan. Sebab dulu tinggal dalam hospital, dan yang paling penting dulu ada kereta kawan Indonesia. Boleh tumpang-tumpang..Hee... hidup agak mewah di situ.

Sekarang kami tinggal kat luar, cari rumah sendiri. Banyak lagi hal-hal lain kena lalui. Nasib baik kat hospital suasana kerja best. Semangat nak bekerja/belajar tu lebih sikit. Cuma immune system saya sangat lemah kat sini. Pencemaran tahi kuda kering yang berterbangan merata-rata. Pencemaran asap rokok dan asap orang bakar sampah. Saya tak risaukan pasal diri saya. Kalau dulu saya telan ja antihistamine terus baik hidung dan sinus ni. Sekarang, semua kena fikir baby dalam perut. So sakit pun kena lawan dengan self defense mechanism. Lambat sikit la nak baik, kerja pun jadi kurang productive.

Kadang-kadang saya termarah jugak dengan those yang merokok tak kena tempat. Perasaannya adalah macam nak melenyapkan spesies-spesies manusia macam tu dari muka bumi ini.

Tapi akhirnya, saya jugak yang kena bersabar. Demi baby ku yang disayangi. Waktu pregnant tak boleh selalu marah-marah. Kena sabar, tenang.

Saya tak sabar nak bersalin. Tapi masih lama. Minggu ni sepanjang minggu saya duduk kat ruangan Perinatology. Geramnya tengok baby2 comel tu...:)))

p/s : Hari ni satu-satunya adik lelaki saya nak bertunang. I'm happy for them. Cuma saya sedih jugak lah sebab saya tak dapat join.

2 wonderful voice(s):

Syazana said...

La tahzan k.yah.. hehe. xpa baru tunang jak kan, nanti kawin konfem k.yah dpt pegi, siap tlg sponsor lg kali.. haha :p

jaga baby bgs2. smoga selamat semuanya :)

Rafahiah Haron said...

haha..tgk la kalo k.yah kaya time tu aa..kasi doa2 la supaya kaya..hihihi:P AMINNN...

Amin..tq nana :) Semoga hubungan kekal ke jinjang pelamin..jgn gaduh2 aa:P

Post a Comment