Friday 5 November 2010

Semangat Baru~

Saya menukar layout adalah semata-mata untuk memulakan hari baru dan semangat baru. Simple saja tapi cukup untuk saya refresh minda dan pemikiran untuk sesuatu yang lebih bersemangat.

Saya baru saja selesai satu rotation lagi - ENT department. Saya belum tau bagaimana kesudahan saya di situ, tapi saya berniat untuk tidak memikirkannya dan mahu meneruskan ke rotation yang seterusnya dengan semangat baru.

Saya juga harus menjadi lebih bersabar dengan perkara-perkara yang saya tidak biasa. Di ENT department saya telah dicabar dengan 2 perkara, yang sememangnya adalah kelemahan saya yang selama ini jarang diusik.

Kelemahan itu ialah :

1. Gag reflex yang hyperactive.

Selama ini saya memang ada gag reflex yang sangat sensitif walaupun hanya dengan mendengar kata-kata. In case you don't know what if 'gag reflex', ia adalah suatu refleks muntah yang terdapat di bahagian dalam mulut yang berhampiran dengan tonsil, uvula dan lokasinya adalah di pharynx.

2. Tidak suka ditengking.

Saya tidak boleh menerima ditengking atu ditinggikan suara. Saya akan naik darah. Dan saya hypersensitive. Bagi saya, semua orang perlu cakap lembut-lembut dengan saya.

Sekarang saya perlu melatih diri menerima itu semua.

Next journey ----> Opthalmology Department

5 wonderful voice(s):

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Wah~ layout baru! Nice... lepas ni makin selalu la yah update blog kan ;)

Rafahiah Haron said...

Hehehe..xdpt lawan layout kak noi laa..kak noi punya is the best of all. InsyaAllah try update selalu.tp tiap hari d hospital ja.boring juga.hehe.

Wazie Wahidah said...

sy pun mau tukar layout baaaaa.....

Syazana R. said...

saya pun baaa.. ;p

Rafahiah Haron said...

mari2 tukar!! (^_^)

Post a Comment